Produse Meniu
0

Istoria companiei Duncan

2017-04-21 13:24:12

 

Avem uneori impresia ca Yoyo-ul este una dintre cele mai moderne si minunate jucarii, dar in fapt, este a doua jucarie din lume ca vechime (dupa papusa).

Stiati ca exista yo-yo-uri antice grecesti, facute din teracota si care sunt expuse in muzeele din Atena? Dar despre imaginile de pe peretii templelor egiptene ce intruchipeaza yoyo-uri ati auzit?

Contrar parerilor generale, Yoyo-ului nu a reprezentat niciodata o arma, dar a intrat in gratiile unor razboinici desavarsiti precum Napoleon sau Ducele de Wellington si s-a bucurat de adevarate perioade de popularitate de-a lungul istoriei.

 

Povestea moderna a Yoyo-ului incepe in 1920 cu un tanar domn din Filipine numit Pedro Flores. El s-a mutat in USA unde a lucrat ca usier la un hotel din Santa Monica. Sculptarea si jocul cu Yoyo-ului  din lemn era o practica comuna in Filipine, dar incetul cu incetul, Pedro a observat ca trick-urile in pauza de masa atrageau atentia celor care il zareau.

Va vine sa credeti sau nu, el a infiintat compania Flores Yo-Yo Company pentru a produce aceste jucarii si pe taramul fagaduintei. Asa a aparut termenul "yo-yo" care, in filipineza, insemana "vino-vino".

Donald F. Duncan, un afacerist care a produs inghetata Good Humor si care, mult mai tarziu, a patentat parcarea contorizata, a avut primul contact cu yo-yo in timpul unei calatorii de afaceri din California.

 

 

Un an mai tarziu, in 1929 s-a reintors in zona respectiva si a cumparat compania de la Flores, intrand in posesia unei jucarii unice, dar si a numelui "Yo-Yo" care va marca istoria.

Curand dupa aceea, Duncan a introdus noul tip de ata care permite yo-yo-ului sa stea pur si simplu nemiscat. Pare banal dar acesta este un aspect foarte important pentru  executia de trick-uri avansate.

De-a lungul anilor 1930, ’40 si ’50, Duncan a promovat yoyo-ul cum a putut mai bine prin programe demonstrative si concursuri.

Toate trick-urile clasice au fost dezvoltate in aceasta perioada avand in vedere ca jucatorii legendari strabateau tinutul pentru a-i invata pe copii cum sa manevreze yo-yo-uri care erau, cele mai multe, inscriptionate cu imagini ce reprezentau palmieri si  pasari.

 

In 1950 Duncan a introdus pe piata primul yoyo de plastic precum si yoyo-ul  tip fluture care este mult mai usor de folosit in trick-urile complexe datorita stabilitatii la aterizarea pe ata. 

Prima adevarata explozie a yoyo-ului s-a inregistrat in 1962 datorita promovarii prin reclame TV.  Pierderile financiare inregistrate la finalul acestei ascensiuni si procesele costisitoare pentru pastrarea trademark-ului yoyo-ului, intentate familiei Duncan de catre competitori au determinat falimentul familiei la sfasitul anilor ’60. Flambeau Products, producatorii modelului din plastic au cumparat compania pe care o detin si in prezent.

Yo-yo Duncan este o jucarie clasica care rezista inca din anii ’70. Cu vanzari de peste 600 milioane a devenit cea mai renumita jucarie din istoria jucariilor si a fost inclus in Hall of Fame al jucariilor.

 

 

Jucatorii din toata lumea contribuie la imbunatatirea continua a acestui produs transformandu-l intr-o jucarie pentru orice varsta. 

In prezent yo-yo-urile sunt mai mari decat oricand, cu milioane de jucatori in toata lumea care dezvolta continuu stiluri noi si introduc trick-uri inovative in competitiile internationale.

Modele Duncan din plastic, lemn sau ultimele aparitii high-tech  continua marsul triumfal al yoyo-ului in istorie. 
Acestea fiind spuse incheiem cu o urare care spreram sa va insoteasca o vesnicie...

Spor la jucat!

Etichete legate de conținut: Yoyo
Cele mai vandute
Produse in stoc
Facebook